Acest articol este un gust post scris de Andreea-Carmen Radu. Sunt tare bucuroasa sa public un articol al ei pe blogul meu,  pentru ca este un om pe care il admir si care reuseste sa faca o multime de lucruri faine in ceea ce priveste promovarea unei alimentarii sanatoase. Andreea este consilier de educatie alimentara pentru copii si autoarea blogului Mamica in forma, copil sanatos, pe care va invit cu drag sa il urmariti. Este Eating Psychology Coach (specializare psiho-nutritie),  trainer Personal Nutrition, Child Nutrition, Sport and Exercise Nutrition, membru al Complementary Medical Association UK, dar si ambasador al proiectului FOOD REVOLUTION by JAMIE OLIVER. Pentru mine Andreea este o sursa de inspiratie si ma simt norocoasa ca pot gazdui un articol al ei aici, pe blog. Eu m-am regasit mult in ceea ce a scris si cred ca multe alte mame vor simti la fel!


“Stiu, ziua ta nu pare ca ar avea numai 24 de ore…te trezesti cu noaptea in cap sa pregatesti copilul/copiii pentru scoala, nu ai timp pentru micul dejun, poate doar asa pe fuga o gura de cafea. Alegi pe repede inainte cu ce te imbraci la birou si fugi cu geanta in mana pe scari in graba sa duci copilul/copii la gradinita sau scoala. Drumul spre birou prin trafic este ingrozitor dar intr-o pauza la stop mai apuci sa-ti dai cu putin ruj si cu rimel. La birou task-urile zilnice sunt multe, mai iei o gura de cafea si iti promiti ca de maine iti pui un sandwich la pachet.

Foamea incepe sa-ti dea tarcoale fix in timpul sedintei de dimineata, sedinta care abia astepti sa se termine pentru ca stii ca in birou intr-un sertar mai ai cativa covrigei, sau sticks-uri sau poate bomboane? Ce bune ar fi… Se face ora pranzului si foamea este mare, dar nu ai timp sa te opresti. Lasa ca o sa mananci diseara… Se face ora 18 trebuie sa fugi sa iei copilul, rufele de la curatatorie si sa mai faci si ceva cumparaturi. Iarasi trafic…

Acasa ajungeti tarziu si trebuie sa pregatesti de mancare. Dar asta dureaza…mai bine comanzi o pizza asta stii ca mananca si copiii si tie iti este tare foame, esti obosita si nu mai ai chef sa gatesti. Abia astepti sa te trantesti pe canapea si sa respiri putin. Dar parca fusta nu-ti mai vine asa de bine in talie…Nu-i nimic de maine intri la dieta. Stii tu ca dieta aia X cu care a slabit colega Y e buna, acum asta e, o sa te infometezi cateva zile, doar ai mai facut-o si alta data“.

Acesta este doar un scenariu, pot exista variante mai bune sau mai putin bune pentru ca viata noastra este foarte agitata si de multe ori nu stim sa delegam din task-urile pe care le avem, nu mai stim sa cerem ajutor nici chiar partenerului. Avem impresia ca le putem duce noi pe toate si ca doar NOI putem sa facem singure lucrurile perfect. Ei bine, lucrurile nu stau chiar asa.

Nu putem sa le facem pe toate si ar trebui sa invatam sa cerem ajutor. Pentru ca toate acestea, stresul, mancatul pe fuga, saritul peste mese, nervii ne afecteaza mai mult decat credem. Iar sanatatea este cel mai de pret bun pe care il primim si pe care ajungem sa-l apreciem cu adevarat abia cand il pierdem.  Nu realizam cat de importanta este hrana si cat de mult conteaza mancarea inclusiv pentru a putea performa bine la locul de munca. Nu realizam ca mancatul dezordonat are un impact mult mai mare nu doar de ordin estetic, kilogramele in plus peste greutatea normala reprezinta un stres pentru tot organismul. Intram de multe ori intr-un cerc vicios, cu mancat dezordonat urmat de diete drastice, ne dezechilibram complet metabolismul si ajungem sa ne imbolnavim.

Primul lucru pe care ar trebui sa-l facem ar fi sa constientizam ca NOI suntem importanti si ca daca nu avem grija de noi, nu va avea nimeni in locul nostru, ba mai mult nici nu vom putea avea grija de altii. Ar trebui sa tragem aer in piept si sa ne dorim schimbarea.

Pe parte de alimentatie se poate! Sa pregatesti doua sandwichiuri de seara pe care sa le iei la pachet nu dureaza mai mult de 10 minute. Sa pui un mar in geanta pe post de gustare dureaza 30 de secunde. Sa pregatesti doua feluri de mancare pentru intreaga familie duminica pentru a-ti ajunge 3 zile da, dureaza putin mai mult dar cu ajutorul tuturor membrilor familiei poate fi chiar distractiv. Sa faci cumparaturile organizat astfel incat sa nu-ti lipseasca cateva ingrediente cheie din casa, da se poate. Sa alegi retete rapide si usor de preparat pentru restul zilelelor saptamanii si asta se poate. Sa faci o pauza de 15 minute la birou pentru a manca de pranz, da se poate.  Sa parchezi masina mai departe de birou pentru a merge putin pe jos se poate. Treptat, toate aceste schimbari vor aduce un echilibru, echilibru care se va materializa si in atat de mult dorita scadere si apoi mentinere a greutatii. In plus, atunci cand noi ne vom gasi echilibrul vom reusi sa il transmitem si copiilor nostri pentru care noi suntem exemplu.

Daca va asteptati sa cititi in acest articol retete concrete, retete minune care sa nu implice nici un efort imi pare rau pentru ca v-am dezamagit!   Asa ceva nu exista si v-o spun in calitate de om trecut printr-un astfel de mod haotic de viata, un om care a incercat toate dietele posibile si care “a beneficiat” din plin de efectele yo-yo de slabit si ingrasat. NU exista solutii secrete exista doar dorinta de schimbare si aceasta trebuie sa vina din voi. La fel ca orice schimbare, dureaza dar nu este imposibila.

Tineti minte, schimbarea in bine este pentru VOI dar si pentru copiii vostri carora le serviti drept exemplu!


p.s. Pe Andreea o gasiti cu mai multe articole frumoase pe blogul ei, dar si pe pagina ei de Facebook.

Tagged on:     

One thought on “Ce facem cu alimentatia cand avem un program dezordonat?

  • 24/03/2017 at 8:47 pm
    Permalink

    Adevărul este că atunci când ai un program sănătos pentru mâncare 🙂 , totul îți iese bine… În rest, toate sunt date peste cap. Asta pentru că foamea sau hrana proastă te face să n-ai chef de nimic.

    Reply

Adauga un comentariu

%d bloggers like this: