Subiectul alimentelor pe care putem sa le mancam in timp ce alaptam este indelung dezbatut si pe internet veti gasi multe articole cu tot felul de liste de alimente. Dupa ce am nascut citeam mereu aceste liste si uneori cautam anumite alimente ca sa vad daca le pot manca. Totusi am observat ca daca ar fi sa pun la un loc toate alimentele trecute pe acele liste nu ar mai ramane mai nimic de mancat. Iar la mine apetitul este mare, mai ales pofta de dulciuri, deci ar fi fost greu sa ma abtin de la toate acele alimente. In plus nu mi se pare prea normal sa avem o alimentatie atat de restrictiva in timpul alaptarii. Asa ca am incercat majoritatea alimentelor si le-am testat ca sa vad daca influenteaza cumva alaptarea. Se spune ca unele produc colici si altele schimba gustul laptelui, dar din incercarile mele va pot spune ca putine dintre lucrurile aparute pe internet sunt adevarate. Cred ca fiecare mama ar trebui sa isi faca propria lista, pentru ca dieta potrivita depinde de ea si de bebelus, iar listele lungi de alimente interzise ar trebui ignorate, cu exceptia celor care au o baza stiintifica pentru care sunt nerecomandate in aceasta perioada.
1. Produse cu aditivi alimentari (de exemplu mezeluri, conserve, etc)
Acestea sunt trecute pe lista alimentelor interzise si sunt de acord cu asta, pentru ca mi se pare normal sa le excludem din alimentatie chiar si cand nu alaptam, cu atat mai mult atunci cand transmitem aceste substante in lapte. In sarcina am evitat complet alimentele prea procesate, deci fac acelasi lucru pe perioada alaptarii, pentru ca mi se pare o forma de respect fata de bebe, care nu merita sa primeasca aceste substante in lapte.
2. Legumele care produc balonare (fasole, varza, broccoli)
Din motive dovedite legumele care ne produc noua balonare sunt mai dificil de prelucrat de intestinul bebelusului, lucru care poate duce la dureri de burtica si colici. Asa ca am evitat sa mananc aceasta categorie de alimente.
3. Citricele
Am evitat sa mananc portocale si alte citrice, de asemenea am eliminat sucurile naturale de citrice. Motivul ar fi aciditatea acestor alimente. Am insa prietene care au mancat fara probleme in timpul alaptarii, deci depinde de alegerea fiecareia.
4. Usturoiul si ceapa
Motivul invocat este ca ar schimba gustul laptelui, lucru partial adevarat, dar acest lucru nu ar trebui sa fie un impediment pentru bebelus sa il bea. In prima luna am evitat complet ceapa si usturoiul, dar apoi le-am introdus treptat si a fost bine, acum le mananc in cantitati mari pentru ca imi plac mult.
5. Produse care contin cacao (ciocolata)
In prima luna am evitat ciocolata, pentru ca am citit ca ar da prea multa energie bebelusului si acesta ar dormi mai putin. Apoi pentru ca sunt atrasa mereu de dulciuri am inceput sa mananc ciocolata si sa beau lapte cu caco aproape in fiecare zi, iar bebelusul este la fel ca inainte, nu mi se pare agitat, din contra, pare mereu fericit.
6. Condimente iuti
Motivul pentru care este bine sa le eliminam este faptul ca intestinul bebelusului nu poate procesa condimentele, care pot avea efect iritant. Totusi nu s-a dovedit ca acestea chiar ar avea efect asupra bebelusului, asa ca am consumat moderat aceste produse.
7. Laptele de vaca
Primele trei luni nu am consumat deloc lapte, pentru ca mi s-a spus insistent ca ar provoca unele colici. Totusi nimeni pana acum nu mi-a dat un motiv documentat pentru care s-ar intampla asta. Pentru ca laptele este unul din produsele mele preferate, l-am reintrodus in dieta si acum la cinci luni de alaptare beau in fiecare zi cam doua cani de lapte, fara vreun efect nedorit.
8. Cafeaua
De fapt aici problema este cafeina, care trece in lapte si il agita pe bebelus, avand efect daunator asupra dezvoltarii lui neurologice. Este permisa cafeaua decofeinizata, am baut de multe ori pe parcursul alaptarii. De asemenea sunt interzise toate produsele care au continut de cafeina, cum ar fi energizantele si alte produse de acest fel.
9. Rosiile
In primele luni am evitat rosiile, dar apoi o prietena care nascuse in luna iunie mi-a povestit ca ea in prima perioada dupa nastere manca mereu salate cu legume de vara, plus multe rosii, iar bebelusul a fost mereu linistit. Asa ca am introdus treptat rosiile, a fost bine si acum mananc salate fara vreo restrictie.
10. Alcoolul si tigarile
Acestea sunt total interzise in sarcina si alaptare, iar efectul lor daunator este dovedit de multe studii. Trebuie evitate bauturile alcoolice si tigarile, iar dupa parerea mea nici o exceptie nu este justificata. Sanatatea bebelusului este pe primul plan si asta este tot ce trebuie sa conteze pentru o mama.

Dupa parerea mea cel mai bine ar fi sa fim moderate in tot ce mancam, iar in prima luna sa fim mai atente si sa evitam aceste alimente. Dar apoi sfatul meu ar fi sa incercati sa le reintroduceti in dieta, mai ales daca sunt alimente care va plac mult. Introducerea trebuie facuta treptat, testam cate un aliment si vedem reactia bebelusului, iar apoi putem mari cantitatea pana ajungem sa le reintroducem complet in alimentatia noastra. Cel mai bun sfat este sa va ascultati corpul si sa ascultati de raspunsul pe care il primiti de la bebelus, amandoi va puteti regla alimentatia dupa preferinte.
La capitolul alimente recomandate aici trebuie sa includem toate produsele sanatoase, care au vitamine si un aport de nutrienti cat mai bogat. Am mancat destul de multe lucruri sanatoase, singura mea abatere de la regulile unei diete sanatoase este consumul mare de dulciu, de care imi este pofta mereu. Incerca sa evit dulciurile prea procesate, dar ciocolata si briosele le am mereu la indemana cand am pofta de ceva dulce.
Indiferent ce alimente alegeti sa consumati, cel mai important este sa va dea o stare de bine, sa il ajute pe bebelus sa primeasca nutrientii necesari si sa va puteti crea un stil de alimentatie sanatos si plin de vitamine.

One thought on “Alimente permise si interzise in timpul alaptarii

Adauga un comentariu

%d bloggers like this: