Un numar de trecut in agenda oricarui parinte
Viata de parinte este imprevizibila, mai ales din perspectiva problemelor de sanatate ale celor mici, care apar brusc si de multe ori ne aduc multe framantari. Poate la altii este diferit, dar la noi majoritatea problemelor au aparut la ore la care nu am fi putut sa o contactam pe pediatra. Febra, varsaturi, cazaturi, multe petrecute la ore tarzii din noapte, fie ne-au adus la camera de garda, fie ne-au provocat insomnii pana dimineata cand ne puteam sfatui cu cineva competent.
Vestea buna este ca exista un numar de telefon la care parintii pot suna la orice ora ca sa ceara o parere avizata despre problema de sanatate a copilului lor si sa primeasca sfaturi de la un doctor. Se numeste Peditel si poate fi apelat non-stop la 1791 din toate retelele.
Este un numar care ar trebui sa se afle in agenda telefonului oricarui parinte, pentru ca in situatii imprevizibile este bine sa avem un sprijin acolo, la un apel distanta.
Iata cateva date despre activitatea Peditel din ultima perioada, ca sa va convingeti ca oamenii de acolo fac o treaba minunata si datorita lor avem la dispozitie primul call center pediatric din tara.
Serviciul are ca scop reducerea vizitelor nenecesare la spital in cazul in care nu exista o urgenta medicala reala, scaderea nivelului de panica si stres in randul parintilor care se confrunta cu o problema de sanatate a copilului si cresterea nivelului de confort al copilului bolnav.
Proiectul este finantat de Fundatia Vodafone Romania inca din 2014, iar rezultatele sunt demne de lauda: 9.628 de cazuri pediatrice rezolvate, in urma a 11.995 apeluri primite si 11.161 apeluri cu raspuns. Partea buna este ca 65% dintre apeluri s-au rezolvat fara ca parintii sa mai ajunga la spital. Motivul principal de apelare de pana acum este febra, urmata de varsaturi si tuse.
Puteti gasi mai jos parerile unora dintre parintii care au apelat la acest serviciu.
One Comment