Pregatiri pentru botez
Mai avem doar o luna si jumatate pana la botez, deci a trebuit sa ne apucam de pregatiri. Initial am vrut sa facem botezul in luna mai, dupa post, dar preotul ne-a sfatut sa facem inainte pentru ca bebe sa fie inca micut si sa ne fie mai usor.
Am inceput pregatirile cu o lista de lucruri de care trebuie sa ma ocup, pe care o scriu aici ca sa le fie utila oricaror parinti care cauta in punct de plecare in organizarea botezului.
1. Stabilirea nasilor
Unul dintre cele mai importante alegeri sunt nasii, pentru ca ei trebuie sa fie alaturi de bebe, sa il indrageasca si sa fie constienti de responsabilitatea pe care si-o asuma. Nasii nu trebuie neaparat sa fie casatoriti, de fapt poate fi un singur nas sau mai multe perechi de nasi, dupa cum va doriti.
Nasii trebuie sa se ocupe de multe treburi pentru botez, deci ar fi bine sa va fie persoane aproapiate, in care sa aveti incredere si ale caror preferinte sa coincida cu ale voastre. In principiu nasii cumpara tot pentru la biserica, inclusiv hainele pe care bebe le imbraca dupa scaldarea in cristelnita si taxa de botez ceruta de preot. De asemenea ei se vor ocupa de baita de a doua zi si de obiceiurile care se leaga de acest eveniment.
2. Stabilirea bisericii
Un alt aspect important este alegerea bisericii si a preotului care va tine slujba, pentru ca momentul sa fie ca mai frumos pentru toata lumea. Pentru noi alegerea a fost usoara, cunosteam deja doi preoti de la biserica unde mergem de obicei, va trebui doar sa discutam cu ei toate detaliile despre cum organizam evenimentul.
Noi ne dorim suplimentar un cor, deci va trebui sa ne ocupam de asta pentru ca ceremonia sa sune mai bine.
3. Realizarea listei de invitati
Lista invitatilor este un prim pas pentru alegerea restaurantului, comandarea invitatiilor si in general pentru toate pregatirile. Am facut o lista cu familia si prieteni dragi, speram sa vina toti macar la biserica, pentru ca la restaurant sigur vor mai lipsi. Deocamdata avem pe lista 65 de persoane, dar probabil ne vom putea baza doar pe vreo 45 de oameni. Pentru noi important este ca toata lumea care va veni sa se simta bine, chiar daca va fi un eveniment restrans, deci speram sa ne iasa totul cat mai bine.
4. Alegerea unui restaurant
Pana acum aceasta pare cea mai grea alegere, pentru ca se pare ca optiunile sunt destul de putine. Problema noastra principala este ca ne dorim un eveniment mai restrans, iar restaurantele cer un numar minim de vreo 100 de invitati pentru a ne rezerva localul pentru eveniment.
Iata la ce optiuni ne-am gandit, sper ca lista sa fie o sursa de inspiratie pentru cei aflati in cautarea unui restaurant.
Hanu’ Berarilor – ni se cere un numar minim de invitati, asa ca nu putem organiza acolo, desi locatia ne convenea mult
Allhambra – restaurantul arata bine, asteptam oferta de preturi si meniuri
Sole Restaurant – locatia este frumoasa, se vede orasul de sus, asteptam oferta de preturi si de meniuri
Restaurant Elisabeta – imaginile de pe site ne-au placut, asteptam oferta si daca ni se pare convenabila vom merge sa vedem cum arata locul
Ambasad’Or Events – locul arata bine, au preturi destul de bune pentru ce ofera, dar momentan data dorita de noi este deja rezervata, eventual asteptam poate devine disponibila
Palatul Stirbey – locatia arata elegant, dar salile sunt mai mari decat ne trebuie si preturile sunt mai mult decat ne putem permite
Palatul Bragadiru – locul este elegant din ce am observat in imaginile de pe site, dar preturile sunt prea mari pentru bugetul alocat de noi evenimentului
Am mai primit diferite sugestii de restaurante, care insa nu ne-au placut, unele din cauza serviciilor de calitate inferioara, altele din cauza locatiei care este departe de casa.
Pentru alegerea restaurantului ne intereseaza sa evitam orice costuri ascunse care pot aparea si sa le oferim invitatilor un eveniment de calitate, in care sa se simta bine alaturi de noi si pe care sa si-l aminteasca apoi cu drag. Sper sa primim curand o oferta care sa ne placa din toate punctele de vedere si sa alegem restaurantul, pentru ca abia apoi ne putem ocupa de restul pegatirilor.
5. Alegerea invitatiilor si marturiilor – deocamdata cautam modele care sa ne placa, voi detalia separat variantele, sper sa va inspire.
6. Alegerea fotografului – pentru noi este un aspect important pentru ca ne dorim fotografii cat mai reusite, deci vom apela la cineva cu recomandari cat mai bune, voi detalia separat ce pachet de servicii foto am ales.
7. Alegerea tortului – unele restaurant ofera tortul in meniul standard, dar noi ne dorim un tort personalizat, asa ca ne aflam in cautarea celei mai bune variante. Voi scrie separat despre asta, am gasit cateva oferte interesante. In plus vom lua artificii de tort care sa faca momentul mai festiv.
8. Alegerea decoratiunilor – ne gandim daca sa investim mult in decoratiuni sau sa alegem o varianta simpla, probabil va depinde de cum va arata bugetul dupa celelalte cheltuieli. Ne-ar placea un eveniment tematic, decoratiunile ne-ar ajuta sa ilustram o tema, dar trebuie sa gasim ceva care sa ne placa si sa se potriveasca pe tema aleasa.
Pentru ca pregatirile sunt abia la inceput, am scris aici doar primele ganduri, le voi detalia atunci cand ma voi ocupa de fiecare detaliu de pe lista. Sper sa ne iasa totul asa cum ne dorim. Pregatirile imi ocupa destul de mult timp, dar cred ca merita daca vom reusi sa facem un eveniment frumos pentru cei dragi.
Va recomand o locatie noua si moderna, abia deschisa. Este situata in Drumul Taberei are terasa si in curand un nou loc de joaca pentru micutul sau micuta dvs.