Ca mame ne preocupam mereu sa le oferim copiilor nostri o alimentatie sanatoasa si echilibrata. De multe ori insa, in agitatia zilnica, uitam sa ne acordam si noua la fel de multa atentie si ajungem deseori sa mancam dezorganizat sau sa facem alegeri alimentare mai putin sanatoase. Nu stiu cat de des vi se intampla asta voua, insa din pacate eu ma confrunt deseori cu problema asta.

Tocmai de asta ma bucur de fiecare data cand descopar lucruri interesante despre cum putem sa adoptam un stil de viata sanatos fara a cadea in capcana curelor de slabire, iar planurile alimentare sunt o alternativa care mi-a placut din primul moment! Pe Anda Postelnicescu am descoperit-o acum mai mult timp, prin intermediul a doua grupuri de Facebook din care fac parte. Am urmarit-o “din umbra” si abia acum putin timp am avut ocazia sa discut mai pe indelete cu ea. Anda este creatoarea conceptului Fit Eating, un proiect prin care isi doreste sa ajute oamenii sa adopte un stil de viata sanatos si sa slabeasca prin intermediul unor planuri alimentare personalizate. De asemenea, se ocupa si de consiliere in privinta nutritiei copiilor mici. Anda a obtinut certificari atat in tara, cat si urmand cursurile online oferite de Stanford in domeniile Child nutrition si Introduction to food & health.

Pentru ca ambele subiecte mi se par de mare interes, am rugat-o sa ne raspunda la cateva intrebari si va invit sa o descoperiti in interviul de mai jos. La final avem si o veste buna pentru voi, care sper sa va placa!

Pentru inceput, as vrea sa te rog sa ne spui cateva lucruri despre tine. Cand a inceput preocuparea ta in ceea ce priveste nutritia si cum ai ajuns sa te specializezi in acest domeniu?

Preocupata am fost mereu de greutate: initial, am inteles gresit cum trebuie sa fac lucrurile si, dupa multe diete extremiste, dar si odata cu venirea pe lume a copiilor, preocuparea mea a mers in zona mancatului sanatos. Am citit, m-am documentat, am cunoscut persoane care faceau meal planning personalizat si am inteles ca aceasta este calea fireasca de urmat a oricarei persoane care vrea sa slabeasca sau sa invete sa manance sanatos. Preocuparea s-a transformat in pasiune si m-am hotarat sa ma certific. In prezent, sunt nutritionist certificat sa elaborez planuri alimentare pentru copii si adulti, pentru slabit sau in diverse boli/afectiuni.

Care ar fi primul sfat pe care l-ai oferi unei persoane care isi doreste sa faca o schimbare in alimentatie fie pentru a slabi, fie doar pentru a avea un stil de viata mai sanatos?

Sa incerce sa observe care ii sunt obiceiurile alimentare care ii saboteaza nevoia de a avea un stil de viata sanatos si sa se organizeze cu mesele. Well, sunt 2 sfaturi. 🙂

Eu am fost incantata sa descopar ca te ocupi de planuri alimentare personalizate, pentru ca mi se par o idee excelenta! Ne poti explica te rog mai multe despre aceste planuri alimentare? De ce sunt ele mai bune decat curele de slabire “clasice” despre care auzim mereu?

Planurile alimentare realizate de mine sunt personalizate, bazate pe gusturile, obiceiurile si rutina fiecarei persoane care apeleaza la mine. Asta inseamna ca nu ii livrez o reteta generala de slabit, ci un plan alimentar detaliat pe mese si gustari (acolo unde este cazul), mentionand si retetele si modalitatile de preparare, totul bazat pe ceea ce ii place sa manance. Asta inseamna ca va putea, din cand in cand, sa manance si dulciuri – nu sunt excluse, se limiteaza frecventa lor si, in general, va manca ceea ce ii place, nu va avea senzatia ca tine dieta, va putea lua masa in oras cu prietenii, va manca la masa cu cei dragi, nu izolat.

Unii oameni sunt sceptici sa incerce planuri alimentare pentru ca li se pare ca necesita mult timp si efort din partea lor, iar asta ii descurajeaza. Cum ai gandit tu planurile alimentare pe care le oferi? Sunt ele potrivite si pentru persoane care au un program incarcat?

Cea mai mare provocare, din experienta personala, dar si din lucrul cu oamenii, o constituie organizarea. Odata ce avem un plan alimentar, avem si o lista de cumparaturi si ne vom putea organiza sa avem tot ce ne trebuie in frigider. Apoi, retetele furnizate de mine sunt cu timp redus de preparare, preparate de pus la cuptor si tot felul de variante care sa ne scurteze timpul petrecut in bucatarie. Daca exista si varianta ca cineva apropiat sa gateasca pentru noi, ne folosim de ea si o integram in meniu. Oricum ar fi, varianta cea mai rapida, un covrig in drum spre birou, nu este o alternativa de luat in calcul.

Vorbind despre oameni cu programe incarcate, nu pot sa nu ma gandesc la mame. 🙂 Sunt multe mame care dupa nastere (sau mai tarziu) isi doresc sa slabeasca intr-un mod sanatos, dar totusi  timpul lor liber este limitat de faptul ca au grija mereu de copil. Ce le-ai recomanda? Cum poate o mama sa impace grija pentru alimentatia ei cu un program care este deseori dezorganizat?

Este mai greu, dar nu imposibil. Poate ma repet, dar organizarea este de baza. Mai mult de un sfert din clientele mele sunt mame de bebelusi inca alaptati, care reusesc sa faca in asa fel incat sa integreze in rutina lor incarcata si planurile mele alimentare, iar rezultatele lor sunt spectaculoase.

Ne poti povesti mai multe despre conceptul Fit Eating? Ce servicii ofera el si ce feedback ai primit pana acum de la clientii care au incercat planurile alimentare?

Serviciile Fit Eating sunt:

  • meal planning personalizat pentru copii si adulti, pentru slabit si mancat organizat si sanatos
  • workshopuri de slabit si alimentatie sanatoasa
  • workshopuri de alimentatia copilului
  • servicii corporate pentru angajatii firmelor preocupate sa ofere astfel de beneficii personalului (workshopuri si prezentari personalizate, in functie de cerinte, reduceri la pachete corporate).

Ce caracterizeaza conceptul Fit Eating: program de mese detaliat si personalizat, feedback permanent pe mail, telefon sau orice alta forma de comunicare, lipsa foamei si a senzatiei de dieta (pentru cei care doresc sa slabeasca) si o alimentatie echilibrata, din care nu lipseste nimic.

Feedback-ul este partea cea mai placuta in relatia cu oamenii. Clientii mei sunt mereu surprinsi de cat de bine functioneaza normalitatea pe care le-o ofera meniurile mele, iar feedback-ul lor imi da aripi sa merg inainte – cateva feedback-uri gasiti aici.

Cum decurge practic consilierea oferita de tine unei persoane care apeleaza la serviciile Fit Eating?

Iata cum decurge consilierea: dupa ce persoana in cauza ma contacteaza, ii furnizez un e-mail cu informatii la care trebuie sa imi raspunda, detaliind despre obiceiurile si rutina sa alimentara, modul de a gati, programul, targetul sau si imi furnizeaza si un set de analize. Apoi, urmeaza o intalnire de 60-90 minute, pentru cei din Bucuresti, sau o discutie telefonica, pe parcursul careia lamurim care-s obiceiurile alimentare la care trebuie sa mai lucram si ce e de facut pe viitor. In urma intalnirii, persoana respectiva intelege cum trebuie sa mearga mai departe si, in cateva zile, primeste primul plan alimentar.

Pentru ca stiu ca te ocupi si de domeniul nutritiei copiilor mici, as vrea sa te intreb care crezi ca este lucrul cel mai important de care ar trebui sa tina cont parintii in alimentatia celor mici. Care este sfatul pe care l-ai oferi parintilor care isi doresc o nutritie sanatoasa si echilibrata pentru copiii lor?

Sunt mai multe lucruri de care trebuie sa tina cont in alimentatia celor mici; pe scurt:

  • alimentele oferite sa fie cat mai putin procesate
  • pe cat posibil, zaharul alb si dulciurile din comert sa lipseasca din alimentatie sau sa fie foarte rare, cu titlu de exceptie
  • sa isi impuna punctul de vedere in fata tuturor celor care ofera alimente nesanatoase celor mici
  • sa ii invete de mici importanta alimentatiei sanatoase, sa ii incurajeze sa manance fructe si legume, astfel incat sa aiba o relatie sanatoasa cu mancarea pe viitor.
La final, ne poti da te rog mai multe detalii despre workshop-urile pe care le oferi parintilor despre alimentatia copiilor mici?

Sambata, 22 aprilie, voi sustine un workshop de alimentatia copilului mic (1-5 ani).

Agenda workshopului include: 1. Constientizarea importantei alimentatiei copiilor; 2. Alimente necesare in meniul copiilor; 3. Calitatea nutritiei – modul cum alegem alimentele, distribuirea acestora in mese echilibrate si adecvate nevoilor copilului, aportul adecvat de nutrienti; 4. Alimente benefice pentru: creier, stomac, digestie, somn linistit; 5. Demontarea unor mituri (cat de des porc, dulciuri, etc); 6. Greseli frecvente in alimentatia celor mici; 7. Cum ii incurajam/stimulam pe copii sa manance; 8. Conduita nutritionala a parintilor, benefica pentru copii; 9. Exemple de meniuri pentru cei mici (cu accent pe mic dejun, gustari, cina); cum sa alcatuim un meniu echilibrat; 10. Care sunt cerintele noastre de la gradinita celor mici; 11. Discutii libere. Pe toata durata workshopului vor fi discutii libere cu participantii, acesta dorindu-se a fi unul interactiv.

Pagina de Facebook a evenimentului este aceasta.


Sper ca v-a facut placere sa o cunoasteti pe Anda prin intermediul acestui interviu! Daca vreti sa ii urmariti activitatea o puteti gasi atat pe pagina ei de Facebook, cat si pe site-ul Fit Eating.

O veste buna pentru voi

La final, am si veste buna pentru voi: Daca va doriti sa participati la workshop-ul de sambata al Andei, puteti beneficia de o reducere de 33% (adica sa platiti 60 lei in loc de 90 lei) daca mentionati la inscriere ca ati aflat de aceasta reducere de pe blogul meu. Gasiti toate informatiile pentru a va inscrie la eveniment aici.

De asemenea, Fit Eating ofera un dar special membrilor comunitatii, asa ca veti gasi in sectiunea dedicata comunitatii o postare cu toate detaliile despre premiul oferit. Sper sa va placa!

3 thoughts on “Planuri alimentare personalizate pentru un stil de viata sanatos si sfaturi despre nutritia celor mici [interviu]

  • 19/04/2017 at 9:25 am
    Permalink

    Este absolut vital să observi ce obiceiuri alimentare îți dau peste cap sănătatea. Din ce am remarcat, cel mai greu este să te convingi înainte de a fi prea târziu că TREBUIE să elimini obiceiurile proaste.
    Mulți insistă pe chestia aia cu ”Sunt sănătoasă, de ce să elimin asta din dietă? Dacă sunt sănătoasă…” De ce ai risca ceva ce se obține atât de greu doar pentru că ÎNCĂ nu ai pățit nimic? Aștepți să pățești și după aceea te interesezi de tine?

    Reply
    • 21/04/2017 at 4:44 am
      Permalink

      Ai mare dreptate! Asa am fost eu cu dulciurile. Cand eram slaba mancam o multime de dulciuri la orice ora si eram mandra ca nu ma ingras. Acum, cand metabolismul nu mai este la fel de rapid, regret ca nu m-am educat sa fiu echilibrata in relatia cu dulciurile si imi este foarte greu sa ma abtin.

      Reply

Adauga un comentariu

%d bloggers like this: